«За що відповідальна молодь?» – шукайте спецвипуск від «Тижня» та Школи журналістики і комунікацій

|
|
«За що відповідальна молодь?» – шукайте спецвипуск від «Тижня» та Школи журналістики і комунікацій
В УКУ відбулась презентація спільного спецвипуску журналу «Тиждень» та Школи журналістики і комунікацій УКУ на тему: «За що відповідальна молодь?». Видання вийшло 5-тисячним тиражем – це наймасштабніший проєкт з усіх, над якими працювали молоді журналісти. 

студенти Школи журналістики та комунікацій на презентації

Безкоштовний журнал можна знайти на полицях книгарень «Є» та у внутрішній мережі УКУ, зокрема у бібліотеці Центру Шептицького.

Довкола теми «За що відповідальна молодь?» об’єдналося 18 студентів. Керівниками проєкту  стали керівниця магістерської програми з журналістики УКУ Світлана Жаб’юк та редактор часопису «Тиждень», викладач Університету Дмитро Крапивенко.

обкладинка журналу

Декан Факультету суспільних наук Володимир Турчиновський поділився своїм першим враженням після прочитання спецвипуску: «Коли я отримав паперову версію, то за читанням не помітив як моя рука потягнулася до маркера, яким почав виділяти рядки. Зловивши себе на думці, що відмічаю ключові моменти, я зрозумів, що працюю з цим журналом як читач, як хтось хто думає категоріями програм, наукових досліджень. Він став для мене цікавим». 

декан Факультету суспільних наук Володимир Турчиновський і директор Школи журналістики та комунікацій о. Андрій Шестак

Також декан розповів, тематика, яку опрацювали студенти, перегукується з проєктом ціннісного розвитку людини, над яким вже третій рік працює Факультет суспільних наук.

«Мене тішить, що питання відповідальності молодого покоління подані нашими студентами в глибокому контексті розуміння цінностей. Їм вдалося підняти таку проблематику, яка підштовхує нас думати категоріями майбутнього. Кожен із них, представивши індивідуальні погляди про особистий ціннісний розвиток, зміг перекинути містки в ширші суспільні поля. Цей журнал є чудовим інструментом, який дозволив нам розширити простір для популяризації наших ідей», – зауважив Володимир Турчиновський.

Вихід праці студентів для широкого загалу, на думку головного редактора і співкоординатора проєкту Дмитра Крапивенка, є сильною стороною цього задуму.

«Зазвичай в університетах багато проєктів студенти втілюють радше з навчальною метою і лише для внутрішнього вжитку, і викладачі ставлять собі галочку, а студенти отримують оцінку. І коли до мене звернулися викладачі Школи журналістики та комунікацій із пропозицією створити повноцінний журнал, я одразу сказав “так”. Тому, що УКУ це завжди “знак якості”, адже тут навчаються найкращі студенти. Завдяки спільним цінностям УКУ та журналу “Тиждень”, які ми консервативно називаємо ідеологія здорового глузду, нам вдалося подолати серйозні перешкоди і реалізувати цей амбітний проєкт», – розповідає Дмитро Крапивенко.

головний редактор часопису «Тиждень» Дмитро Крапивенко

Він також погодився на пропозицію директора Школи журналістики та комунікацій УКУ о. Андрія Шестака продовжити співпрацю зі студентами та цілою командою Школи вже над новими проєктами.

«Проєкт, який ми реалізували, розбудив азарт, тому я готовий й надалі співпрацювати з усіма студентами УКУ, а не лише з конкретною групою, яка стала мені уже рідною», – додав Дмитро Крапивенко.

процес зйомки

Керівниця магістерської програми з журналістики Світлана Жаб’юк зауважила, що такий проєкт є передовим, оскільки журнал має велике охоплення: «Наше видання це певний відлік, адже якщо один університет робить журнал на п’ять тисяч примірників, то, можливо, й інші захочуть зробити щось більше. Це досить позитивний приклад, який підштовхує творити щось нове, бо завжди знайдуться люди, які захочуть повторити твій продукт, зробити його кращим. Від цього, в результаті, виграють всі».

керівниця магістерської програми з журналістики Світлана Жаб’юк

Під час презентації студенти-автори розповіли про виробничий процес, дедлайни, збір інформації та героїв своїх публікацій. Першою своїми враженнями поділилась студентка Школи журналістки та комунікацій, працівниця відділу рекрутингу абітурієнтів УКУ Наталія Волощук. Вона розповіла, що завдяки роботі над публікаціями до журналу, дещо змінилася думка її батьків щодо журналістики.

«Я за освітою історик. Мої батьки покладали всі надії, що я продовжу цей шлях. Після мого вступу на журналістику вони досить скептично ставилися до цієї професії, тому що звикли читати  академічні, наукові тексти, а інші сприймали як не прикладну річ. У журналі вони вперше вони подивилися на мої тексти, як на відкриття, через те, що я можу працювати з цифрами і подати аналітичну інформацію доступно й цікаво. До того ж робота з “Тижнем” мотивувала та утвердила мене, бо я до останнього сумнівалася, чи на своєму місці», – каже Наталія Волощук.

студентка Школи журналістки та комунікацій Наталія Волощук

Журнал має три тематичні блоки – «Ідентичність», «Лідерство» та «Усвідомлений вибір». Студентка Олеся Парфан розповіла як працювала над темою «Ідентичності» разом з одногрупниками. Блок стосується ностальгії за Радянським Союзом і відкриває дискусію про те, як шлейф «совка» тягнеться за молоддю і що з цим робити. Також тут ідеться про те, як молодь з Криму дбає про збереження своєї ідентичності, як боротися за молодь з окупованих територій; яку силу мають традиції і чому не всі потрібно переймати.

«Дехто з нас не має російськомовних друзів чи родичів зі Сходу, декому взагалі не пощастило побувати в Криму, і є навіть такі “безгрішні”, які не мають жодної російської пісні в своєму плейлисті, але це не означає, що ці теми нас не стосуються та, що нам байдуже. У цьому блоці є 5 матеріалів, і кожен з них особливий. Можливо, наш голос звучав не впевнено, можливо, нам бракує ще досвіду, але ми розуміємо, що молодь відповідальна, перш за все, за те, щоб не тікати від викликів, а подивитися їм в очі. Ми готові. Наша хата не з краю, а посередині. Ми маємо чути різні думки», – наголошує Олеся Парфан.

студентка Школи журналістки та комунікацій Олеся Парфан

Студентки Тетяна Боць та Наталія Шкоропаняк є авторками статей блоку «Лідерство».

«У структурі нашого журналу класним є те, що кожен блок випливає з попереднього. Тобто “Усвідомлений вибір” робить молодь, але найголовніша роль у цьому все-таки належить лідеру. Відповідно на вибір лідера впливає “Ідентичність”, яка і задає тон», – пояснює Тетяна Боць.

студентка Школи журналістки та комунікацій Тетяна Боць

Наталія Шкоропаняк поділилася, що радіє, бо мала змогу відкрити для молоді постаті митрополита Андрея Шептицького та засновника скаутського руху Роберта Бейдена-Пауелла.

«У цих матеріалах я показую як основи, які закладав в освітній процес митрополит Андрей, відображаються у сучасній освіті, зокрема на прикладі його послідовників, які працюють і творять у наш час. Так, ми поговорили зі сестрою Єремією Стеблиною, директоркою Католицького ліцею св. Василія Великого в Івано-Франківську. Наступними героями є Роберт Бейден-Пауелл та крайова Католицького скаутства Європи Галина Білан, яка наслідує його приклад відповідальності та лідерства», – додає Наталія Шкоропаняк.

студентки Тетяна Боць та Наталія Шкоропаняк

Одним із важливих пунктів цього проєкту є збір коштів на стипендію майбутньому студенту чи студентці Школи журналістики УКУ. «Ця ініціатива, – каже директор Школи журналістики та комунікацій о. Андрій Шестак є рішенням всієї студентської команди. Оскільки журнал можна отримати в мережі книгарень Є безкоштовно, то натомість студенти оголосили про збір коштів».

автори спецвипуску з керівниками

Долучитись до збору можна за цим посиланням або ж, відсканувавши QR-код у самому журналі

Автор: Діана Мотрук

Фото: Микола Мотрук