Спецвипуск «Чому Україна переможе» у співпраці з журналом «Український тиждень» є результатом праці 16-ти студентів першого курсу магістерської програми з журналістики та координатора спецпроєкту Дмитра Крапивенка. У виданні студенти розмірковують над тим, куди рухатись Україні і що робити, аби якомога швидше дійти до перемоги не лише у війні, а й у різних суспільних сферах.
Безкоштовні примірники журналу можна знайти на полицях книгарень «Є» та у внутрішній мережі УКУ. Нагадаємо, що це вже другий номер спецвипуску, який студенти видають у співпраці з «Українським тижнем».
Цьогорічний спецвипуск складається з трьох головних рубрик: «Пріоритети», «Перспективи» та «Цінності». Такий розподіл, за словами Дмитра Крапивенка, виник із розмови зі студентами про те, до чого вони готові і яку роботу можуть на себе взяти. «Потім ми ускладнили нашу розмову, бо я поставив запитання: чи є у нас спільне бачення майбутнього України? В цьому номері, мені здається, нам вдалося знайти відповіді на це запитання», – каже Дмитро Крапивенко.
Під час презентації проректор з питань призначення та місії Українського католицького університету Мирослав Маринович зазначив, що приємно вражений результатом співпраці студентів Школи журналістики та комунікацій УКУ з «Українським тижнем»: «Роботи в другому номері журналу, який видають наші студенти, зовсім не студентські, а цілковито професійні. Автори розглядають обрані теми всебічно. Хочу також звернути увагу на заголовок всього номера, де немає знаку запитання, а лише ствердження. І це ствердження “Чому Україна переможе” прочитується у кожній статті, де є тверезі оцінки авторів на ситуацію в нашій країні. Я вітаю всю команду, яка працювала над цим номером. Мені, як читачеві, публіцистові було дуже цікаво».
Мирослав Маринович також став одним із авторів спецвипуску та написав підсумкову статтю під назвою «Нас врятують цінності».
«Однією з центральних думок, яку я хотів донести через свою статтю є те, що ми не маємо часу, на заспокоєння, бо геополітична ситуація змушує нас пришвидшуватися. Ми повинні змінювати наше суспільство якнайшвидше. І тому такими важливими є нові осередки, які з’являються в Україні. Одним з таких осередків передовсім є Український католицький університет, який змінює обличчя країни. Висновки студентів-журналістів цього номера засвідчують об’єктивний аналіз ситуації і звертають увагу на цінності. Адже саме цінності можуть вивести нас на нову орбіту. Ракета носій мусить бути, бо без неї людина на орбіту не вискочить. І такою ракетою для нас є цінності», – підсумовує Мирослав Маринович.
Отець Андрій Шестак, директор Школи журналістики та комунікацій УКУ подякував координаторові спецпроєкту Дмитрові Крапивенкові за те, що він допоміг студентам «стрибнути» вище своїх можливостей і видати журнал для широкого загалу.
«Я пишаюся нашими студентами і вдячний Дмитрові за те, що він взяв на себе основний удар у співпраці з ними. В цьому спецвипуску автори матеріалів представили думки та погляди молодого покоління українців. І я вважаю, що їм вдалося створити справді якісний продукт, який сміливо можна рекомендувати до читання. Ми й надалі продовжуємо співпрацювати з “Українським тижнем”», – поділився планами о. Андрій Шестак.
Дмитро Крапивенко, координатор спецпроєкту, колишній головний редактор «Українського тижня», а тепер шеф-редактор програми «Зворотний відлік» на «Суспільному мовленні» вважає, що журнал є спільним досягненням УКУ і «Тижня», саме завдяки злагодженій роботі студентів.
«Уже через місяць співпраці з редакційною командою я зрозумів, що матеріали напишуть всі, і ми презентуємо добрий продукт. Я вдячний керівництву Школи журналістики та комунікацій, адже від того, кого вони беруть вчитися на програму залежить кінцевий результат. Думаю, що своїми випускниками, які виходитимуть з цих стін працювати у медіасферу, ви будете пишатися», – сказав Дмитро Крапивенко.
У спецвипуску студенти Школи журналістики та комунікацій УКУ зокрема поділилися своїм баченням перемоги України. Від моменту вибору тем робота над написанням матеріалів тривала три місяці, а це коментарі, безліч дзвінків, розмови з експертами. Деякі матеріали студентів вже доступні на сайті «Українського тижня», зокрема: «Горщику, не вари», «Формула повернення», «Мова замість язика», Іван Марчук: «Я бунтар від народження, ще з утроби матері».
Марія Оринчак, студентка Школи журналістики та комунікацій зазначила, що найважче у роботі над журналом їй було обрати собі тему, адже добре розуміла, що це буде візитівка двох потужних брендів УКУ та «Українського тижня».
«Коли я почала думати над тим, про що хочу написати, то згадувала центральну тему: “Чому Україна переможе”. Так у своєму матеріалі я спробувала знайти відповідь на питання: “Як цю перемогу наблизити?”. І вона, на мою думку, є такою – доля України стосується кожного з нас: маленької громади, області чи регіону. Так, кожен на своєму місці може впливати на долю країни, адже інструментів для цього є багато. Після Революції Гідності українці включилися у ці процеси активно. Люди зрозуміли, що можуть впливати на рішення, які приймають не лише “на верхах”. У своєму матеріалі я ділюся з читачами тим, як кожен може взяти участь у житті своєї країни і зробити так, щоб ця участь принесла позитивні результати», – розповідає Марія Оринчак.
Студентки Школи журналістики та комунікацій, співавторки спецвипуску Марія Оринчак та Наталя Стареправо
Інша авторка одного з матеріалів спецвипуску Наталя Стареправо пройнялася темою ворожнечі: «Українці роблять великий акцент на Путіну, він безперечно є ворогом України, але зміна його постаті, як багато хто вважає, не може стати шляхом до перемоги. Все залежить від стійкості самих українців. Будьмо відвертими, в Україні досі панує українофобія. Досі можновладці та чиновники, які відповідальні за долю країни, товаришують з російськими окупантами. Люди, які працюють в державних установах, називають Україну онкохворою колонією США. Тому не зміна Путіна може повпливати на нашу перемогу, а об’єднання українців і їхня стійкість у цій війні».
Трансляцію з презентації можна переглянути тут.
Читайте також: «За що відповідальна молодь?» – шукайте спецвипуск від «Тижня» та Школи журналістики і комунікацій
Фото: Микола Мотрук